Olen toiminut pitkään kotiseurakuntani luottamustehtävissä. Niinpä, kun kesällä pohdin asettumista ehdolle marraskuun seurakuntavaaleissa, kysyin itseltäni, onko minulla yhä annettavaa ja riittääkö vielä intoa vastuun kantamiseen?

Vastaus molempiin kysymyksiin oli vahva kyllä, joten olen jälleen ehdolla kirkkovaltuuston jäseneksi Nurmijärven seurakunnassa. Minua voi äänestää numerolla 31.

Muutama keskeinen kohta tavoitteistani seurakuntavaaleissa vuonna 2022:

  • puolustan avaraa kirkkoa, joka on suvaitsevainen ja armollinen sekä pitää esillä toivoa.
  • kannatan jäsenten mahdollisuutta vaikutta ja toimia seurakunnassa. ”Seurakuntalaiset muodostavat seurakunnan.” He eivät ole vain passiivisia toiminnan kohteita, vaan myös aktiivisia tekijöitä.
  • viestintä on tärkeä osa seurakunnan toimintaa, sillä suurin osa seurakuntalaisista on yhteydessä seurakuntaansa juuri viestinnän kautta.

Seurakuntavaaleissa vaikutetaan myös koko ev.lut. kirkon asioihin, sillä nyt valittavat luottamushenkilöt valitsevat myöhemmin maallikkoedustajat kirkolliskokoukseen. Pelkän kirkon moittimisen sijaan kannattaa siis vaikuttaa ja äänestää.

Olen myös allekirjoittanut Tulkaa kaikki liikkeen ohjelman. www.tulkaakaikki.net

Valitsijayhdistykseni on Kirkko meille jokaiselle – Kokoomus.

Kerron syksyn aikana lisää tässä blogissani. Mielelläni otan vastaan palautetta ja ajatuksia seurakunnan tehtävistä ja toiminnan kehittämisestä. Mitä seurakunta sinulle merkitsee? Kommentoikaa tätä blogia.

Seurakunta on meitä kaikkia ja kaikenlaisia varten.